آژانس دیجیتال مارکتینگ اپتیسان

13 مهارت فردی کسب و کار دیجیتال که موفقیت شما را تضمین می‌کند!

مهارت فردی کار دیجیتال
مهمترین مواردی که باید بدانید.

13 مهارت اصلی کسب و کار دیجیتال

وقتی شما تصمیم می‌گیرید در دنیای دیجیتال کار کنید، دنیای بی‌کرانی در مقابل شما قرار می‌گیرد. اولین قدم برای شروع، یادگیری چند مهارت فردی کار دیجیتال می‌باشد. اما سوال اصلی شما این است، که به کدام مهارت فردی کار دیجیتال نیاز دارید. با صرف نظر از این که تصمیم بگیرید در کدام نقش فعالیت کنید، باید یک سری مهارت فردی کسب کنید که در هر صورت در طول این مسیر به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. البته که لازم نیست در تمام این مهارت‌ها  متخصص شوید و اگر با دوره کارورزی کسب و کار دیجیتال در هر مهارت فردی کار دیجیتال به سطح متوسطی هم برسید، کار بسیار آسان‌تری برای یافتن کار، ایجاد مخاطب و کسب درآمد خواهید داشت.

مهارت فردی کسب و کار دیجیتال چیست؟ این چیزی است که در آژانس دیجیتال مارکتینگ اپتیسان در این مقاله به شما خواهیم گفت.

درباره چی قراره بخونیم؟!
اولین مورد

مهارت سواد دیجیتال

طبیعی است، وقتی تصمیم به کار دیجیتال می‌گیرد، باید کار با دستگاه‌ها را خوب بلد باشید. سواد دیجیتال برای یادگیری، کار و هدایت زندگی روزمره در دنیای دیجیتال، لازم می شود. در واقع پیش‌نیاز مهارت فردی کار دیجیتال، سواد دیجیتال می‌باشد. بنابراین، در مورد چیزهایی مانند استفاده از دستگاه‌ها، نرم افزارها و برنامه‌ها باید حرفی برای گفتن داشته باشید. برقراری ارتباط و همکاری از طریق ابزارهای دیجیتال، مدیریت داده‌ها و ایمن ماندن آنلاین را قبل از انجام هرگونه اقدامی باید یاد بگیرید.

جدید فکر کنید!

خلاقیت برای کسب و کار دیجیتال مهمه!

خلاقیت مهارتی است که در هر مرحله از زندگی شخصی و کاری و در هر صنعتی می‌تواند به شما کمک کند. خلاقیت یک استعداد ذاتی نیست و اکتسابی می‌باشد. تغییرات کوچک در زندگی روزمره شما می‌تواند در درازمدت به نتایج قابل توجهی دست یابد. به‌جای تعیین اهداف و رویاها برای خود، برای ساختن سیستمی در اطراف خود تمرکز کنید که خلاقیت را به طور طبیعی رشد دهد.

خلاقیت عمل تبدیل ایده‌های ذهنی به واقعیت می‌باشد. خلاقیت با تفکر خلاق و حل مسئله همراه است. خلاقیت ارائه ایده‌های جدید و تصور فراتر از وضعیت موجود، در راستای اجرای ایده‌ها، رفع مشکلات یا بهبود اوضاع می‌باشد. یادگیری خلاقیت در عصر دیجیتال، شما را قادر می سازد در زمان کمتر به نتایج قابل توجهی دست یابید.

مهارت فردی کسب و کار دیجیتال
توقف کنید!

کنجکاوی و یادگیری مستمر داشته باشید.

ما تو اپتیسان، اگر بخواهیم فقط یک مهارت فردی کار دیجیتال را انتخاب کنیم همه باید آن را پرورش دهند، آن کنجکاوی و یادگیری مداوم خواهد بود. در هر سنی، اگر بتوانید اشتیاق خود را برای یادگیری برانگیزید، بهترین شانس را برای یک زندگی موفق و پربار به خود خواهید داد. به خصوص در زمینه کاری، کنجکاوی و یادگیری مستمر برای توانایی و تمایل برای پذیرش تغییر، ضروری است. روزانه تغییرات زیادی در سیستم‌ها و شرایط زندگی به‌وجود می‌آید. سیلی از تکنولوژی و روش‌های جدید به سمت شما سرازیر است. تصمیم با شماست هم‌سو با این موج شنا کنید یا در آن غرق شوید.

با ایده جدید البته ...

تولید محتوا کنید.

قلب بازاریابی دیجیتال تولید محتوایی است که مخاطبان هدف شرکت را به سمت برند می کشاند. بازاریابی محتوا، بخش مهمی از بازی می‌باشد. شما باید بتوانید محتوایی با کیفیت بالا و سئو پسند، برای کانال‌های مختلف ایجاد کنید. باید یک استراتژی محتوای موثر، برای جذب و تبدیل مخاطب ایجاد کنید. هدف شما نه تنها باید تولید محتوا با کیفیت بالا و مناسب سئو باشد، بلکه باید فرآیند چگونگی جذب موثر مخاطبان را نیز درک کنید.

برای مشاوره، تدوین استراتژی محتوا و تولید محتوای مناسب سئو، همین حالا با آژانس دیجیتال مارکتینگ اپتیسان تماس بگیرید.

حساب شده نگاه کنید!

تفکر نقادانه داشته باشید.

هر روز، یک ترند جدید بین مردم پخش می‌شود. اخبار بدون منبع موثق، پیج به پیج جلو می‌روند و شاخ و برگ اضافی می‌گیردند. در این عصر اخبار جعلی، موج‌سواری در سوشیال مدیا، و اطلاعات بیش از حد، تفکر انتقادی به عنوان یکی از حیاتی‌ترین مهارت‌های نرم برای رسیدن به موفقیت است. نقادانه اندیشیدن، به معنای عینی و عقلانی اندیشیدن است. یعنی تحلیل مسائل یا موقعیت‌ها بر اساس شواهد، نه نظرات شخصی و سوگیری‌ها که در تصمیم‌گیری نیز اثر می‌گذارند. تنها در این صورت است که می توانید درک کاملی از آنچه واقعاً در جریان است، داشته باشید و تصمیمات بهتری بگیرید.

به مسائل دقیق نگاه کنید.

حل مسئله از مهمترین مهارت هاست.

مشکلات قرار نیست دست از سر شما بردارند. شما در مسیر کسب مهارت فردی کار دیجیتال، باید یاد بگیرید حلال مشکلات باشید. مدیران ترجیح می‌دهند، شما قبل از پرسیدن، خودتان مشکل را حل کنید. مشتریان نیز علاقه دارند، مشکلاتشان حل شود. درواقع مشتری‌ها، پولی پرداخت می‌کنند، تا مشکلی را حل کنند. پس باید توانایی شناسایی مشکلات را به لیست یادگیری مهارت فردی دیجیتال مارکتینگ اضافه کنید.

مهارت فردی کسب و کار دیجیتال
لازمه هر کسب و کار دیجیتالی

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

کاربران اینترنت، هرچیزی که بخواهند، به سراغ گوگل می‌روند. تحقیقات نشان داده اکثر افراد، در همان صفحه اول به نتیجه‌ای که دنبالش بوده‌اند می‌رسند. الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال به‌روزرسانی می‌باشد. اهمیت استفاده از کلمات کلیدی کاربردی و خاص به شدت افزایش یافته است. بنابراین، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به یک مهارت فردی دیجیتال مارکتینگ مهم تبدیل شده است. سئو می‌تواند کسب و کار شما را به شلوغ‌ترین خیابان دنیا یعنی گوگل بیاورد و شما را به دیگران معرفی کند.

برای سئو سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل، همین حالا با آژانس دیجیتال مارکتینگ اپتیسان تماس بگیرید.

قلم خودتون رو داشته باشید.

مهارت نوشتن و کپی راتینگ

یک مهارت فردی کار دیجیتال که برای پیش‌رفت در کار آنلاین مهم است، توانایی کپی‌رایتینگ و مهارت نوشتن می‌باشد. ایده، محصول و خدمات همگی از طریق کلمات در سطح اینترنت پخش می‌شوند. قدرت کلمات را دست کم نگیرید. نمی‌شود بخواهید آنلاین کار کنید و نیاز به نوشتن پیدا نکنید. توانایی نوشتن خوب و متقاعدکننده، یک مهارت فردی کار دیجیتال مهم می‌باشد.

نظم و زمانبندی رو زندگی کنید.

مدیریت زمان داشته باشید.

چه از خانه یا به صورت تمام وقت در یک دفتر کار، چه اداره کسب و کار خود کار برای یک سازمان، توانایی مدیریت موثر زمان برای کارایی بالا در محل کار و حتی سلامت روان شما ضروری است. مدیریت زمان یعنی به جای کار کردن طولانی‌تر، هوشمندانه‌ کار کنید. کسی که مدیریت زمان را می‌شناسد، می‌داند چه زمانی بیشترین بهره‌وری را دارد و از آن زمان عاقلانه استفاده می‌کند. مدیریت زمان  مسبب ایجاد تعادل بهتر بین کار و زندگی است. مهم این است که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، بدانید در آن روز چه کارهایی را انجام خواهید داد. برای طراحی یک برنامه زمان‌بندی دقیق، می‌توانید از تکنیک پومودورو برای مدیریت زمانتان استفاده کنید.

مهارت مدیریت زمان در کسب و کار دیجیتال
از شبکه‌های اجتماعی دور نمونید!

ارتباط موثر در شبکه‌های اجتماعی و سوشال مدیا داشته باشید.

رسانه های اجتماعی، به عرصه‎ای برای گفتگوهای عمومی تبدیل شده‌اند.. شما به عنوان یک مهارت فردی کار دیجیتال، می توانید از سوشیال مدیا به نفع خود برای انتقال پیام به مخاطبان و شنیدن نظرات آن‌ها استفاده کنید. توانایی درک و استفاده موثر از شبکه‌های اجتماعی یک مهارت اصلی و ارزشمند در کار دیجیتال است. مهارت فردی سوشیال مدیا فراتر از پست کردن مداوم محتواست. کیفیت محتوا، مرتبط بودن محتوا و تعامل با مخاطب، 3 عامل دیگری هستند که باید در هنگام ایجاد استراتژی‌های سوشیال مدیا بدانید. هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی الگوریتم خاص خود را دارد که به کسب‌وکارها کمک می‌کند محتوای خود را برای مخاطبان خاص هدفشان نمایش دهند.

اشتباهی عمومی در جامعه این است، که سوشیال مدیا را فقط اینستاگرام می‌دانند و از سایر شبکه‌های اجتماعی غافل می‌شوند. البته که اینستاگرام، راحت‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها می‌باشد، اما در راستای مهارت فردی کار دیجتال از سایر شبکه‌ها مانند لینکدین و یوتیوب نیز نباید غافل شد.

سازنده در تعامل باشید.

مهارت ارتباطی خود را تقویت کنید.

شما در هر سمتی، نیاز به مهارت های ارتباطی خوب دارید. شما باید به طور واضح با مشتریان، تامین‌کنندگان، کارمندان، مدیران و افراد زیادی بتوانید از طریق تلفن، حضوری، ایمیل و سوشیال مدیا خوب ارتباط برقرار کنید. هدف مهارت‌های ارتباطی ایجاد یک پیام تاثیرگذار و ارائه آن به افراد به روشی واضح، مختصر و جالب می‌باشد. باید بتوانید به مسائل از منظری متفاوت نگاه کنید. ایده‌ها را به گونه‌ای ارائه دهید که مخاطب آن را درک کند و به اشتراک بگذارد.

 

حواس جمع‌تر باشید.

سعی کنید تمرکز خود را افزایش دهید.

حواس‌پرتی همراه لحظه‌ای ما مخصوصاً در ساعت‌های کاری می‌باشد. هرلحظه انتظار یک زنگ یا نوتیفیکیشن در موبایلتان داشته باشید. چه توسط خانواده‌ و چه توسط رسانه‌های اجتماعی و سایر اپلیکیشن‌ها. به علاوه، نظارتی هم نیست که شما را از نگاه کردن به موبایل و رسانه‌های اجتماعی هر چند دقیقه بازدارد. تضمینی هم نیست که بعد از چند دقیقه بتوانید به کار بگردید یا چه خبری خوانده‌اید که نتوانید کار خود را به خوبی از سر بگیرید. پیشنهاد اپتیسان برای شما موسیقی متمرکز و پلی‌لیست‌های Lo-Fi می‌باشد که به راحتی می‌توانید آن‌ها را آنلاین پیدا کنید. موسیقی یکنواخت با تغییر کم در الگو، که می‌تواند به شما کمک کند، وارد یک منطقه امن و متمرکز شوید و برای مدت طولانی کار کنید.

هم‌مسیر‌های خود را پیدا کنید.

شبکه‌سازی داشته باشید.

می توانید با مهارت‌های فردی کسب و کار دیجیتال گفته شده، مثل یک ارتش تک نفره باشید. خیلی از مردم در روزهای اولیه شروع یک کسب و کار آنلاین، به تنهایی این کار را انجام می دهند. اما برای ادامه کار و پیش‌رفت نباید شبکه‌سازی را دست کم بگیرید. در هر صورت باید با دیگران ارتباط برقرار کنید، خواه این افراد حرفه‌ای، دوستان یا خانواده باشند. از شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و اینستاگرام برای شبکه‌سازی استفاده کنید. می‌توانید از رویدادهای تجاری مرتبط با کارتان، برای ملاقات با صاحبان مشاغل هم‌فکر و گسترش شبکه خود استفاده کنید. از حضور در این جمع‌ها نترسید و از شبکه‌سازی در راستای پیش‌رفت استفاده کنید. شاید سرنوشت شما به یکی از این افراد گره بخورد.

مهارت شبکه سازی

سخن پایانی

13 مهارت فردی کار دیجیتال در این مقاله لیست و توضیح داده شد که در کنار هم می‌توانند، شما را به فردی موفق در دنیای دیجیتال تبدیل کنند و همینطور رزومه دیجیتال مارکتینگ شما را تقویت کند. البته کار در دنیای دیجیتال بسیار گسترده است و مهارت‌های دیگری هم می‌توانند به شما کمک کنند تا به اهداف خود برسید. جدا از کسب مهارت فردی کار دیجیتال، مخصوصاً اگر قرار است در خانه کار کنید باید بتوانید کار و زندگی شخصی خود را از هم جدا کنید. با دسترسی ما به کل اخبار جهان و تغییرات سریع، همه چیز می تواند کمی طاقت‌فرسا به نظر بیاید. به همین دلیل شما باید زمان و انرژی خود را، صرف مراقبت از خود نیز بکنید. برای کار در دنیای دیجیتال شما قرار است به میزتان گره بخورید. پس مراقبت از سلامت روحی و جسمی خود، ورزش کردن. کاهش استرس، خوردن غذاهای مغذی، حفظ یک روال خواب سالم و گذراندن زمان با کیفیت با افراد مهم زندگیتان را هم در لیست خود داشته باشید. اساساً ما برای ایجاد یک زندگی متعادل‌تر صحبت می‌کنیم، که در آن شما زندگی کاری و غیر کاری خود را از هم جدا می‌کنید و مهمتر از همه، بتوانید در هر دو زمینه، احساس رضایت بکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا